כל התורה שלכם היא כסף, מתוך דברי מרן זקן ראשי הישיבות הגר"ד סולובייצ'יק שליט"א בן מרן רשכבה"ג הגר"יז זיע"א – נעילת החג

כל התורה שלכם היא כסף, מתוך דברי מרן זקן ראשי הישיבות הגר"ד סולובייצ'יק שליט"א בן מרן רשכבה"ג הגר"יז זיע"א – נעילת החג

ביקר אצלי ראש ישיבה אחד (ר' אלי' מן מבני ברק – ד.ש.) ושאל אותי, מה החידוש ב"טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף", פשיטא וכי מה ההשוואה בכלל וכי יאמרו שעדיף זהב מממתק? מה ההשוואה בכלל.

עניתי לו: אתה מדבר? אתם הרי מכרתם את כל התורה כולה בשביל כסף, ורק שיחקתם משחקים האם שלש שנים או שש שנים, ואתה שואל שאלה כזו? אם כן אסביר לך את מה שאתה שואל.

היה יהודי אחד שראוהו ב"שמחת תורה" מפזז עם הס"ת בכל עוז, והלה היה ידוע כעם הארץ מדאורייתא ומדרבנן ואין לו שום שייכות עם התורה, שאלוהו מה לך השמחה הגדולה בתורה. סיפר להם, תבעתי סכום עצום את שותפי הגוי וביקשוני בבית המשפט להשבע על הספר תורה בתור יהודי, עשיתי כך והרווחתי הרבה מאד כסף!

לכן אני שמח עם התורה, שהרי התורה הזו הרויחה לי הרבה כסף…

אותו דבר, אמרתי לו, התורה שלכם היא כולה כסף, כך שאינך מבין מדוע כתוב טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף.

להשאיר תגובה

