משבר יונילוור. זהו עונשו של יהירות

זה עונשו של יהירות. ממשבר האמון הקשה מול החברה, דרך ההפסדים העצומים, ועד להשפלה הגדולה. הקורנפלקס ייהפך לדלק לבטון. האמת שמאחורי משבר יונילוור וסערת הקורנפלקס.

רבות דובר בכל כל כלי התקשורת למעט יתד הלא נאמן והמבשר, על ההתנהלות הבעייתית שלא לומר שערורייתית של חברת הענק יונילוור. חברה זו שהיא מחמש החברות הגדולות בארץ, שבין שלל מוצריה הידועים הם גלידות שטראוס, בייגל בייגל, ורד הגליל, קליק, אבקות מרק קנור, מרגרינות בלו-בנד ומזולה, מיונז תלמה, ביסלי כיפלי, ועוד מוצרי קוסמיטקה והגיינה, כמו שפמו פינוק ומרכך בדין, דואורדרנט רקסונה ועוד רשימה ארוכה, עומדת בשבועיים האחרונים בפני מתקפה קשה, ובמשבר אמון קשה, והתוצאה כמובן – הפסדים אדירים.

לא נאריך ונרחיב שוב בפרטי הפרשה שכבר דובר על כך כאן בקו ובפרט שאין זה כל כך עניינו, רק נביא את הלקח העולה מפרשיה זו. החברה שחיידיקים מסוכנים למעיים התגלו במוצרי הדגל שלה, היתלה בציבור, לא רצתה לחשוף מה באמת אירע, עד שלבסוף יצא האמת לאור, והחברה הושפלה עד עפר

הנזק הממוני של החברה גם הוא עצום. חברת יוניליוור משלמת מחיר יקר על פרשית הקורנפלקס: נתח השוק בדגני הבוקר של החברה צנח בשבוע שעבר לשפל של 44.3%, ויוניליוור איבדה מכירות בהיקף של 2.3 מיליון שקל (במחירי צרכן) בשבוע אחד – כך עולה מנתוני סטורנקסט שפורסמו בחדשות 2.

ביום חמישי ירדו המכירות הכמותיות ב־24% ביחס לממוצע זה. ביום שישי, לאחר שנודע כי מקור התקלה היא בחיידק סלמונלה בקו הייצור, צנחו המכירות ב־57%.

מכירות הקונפלקס המלא צנחו ביום שישי ב־78% ולאחר מכן ב־59%. המכירות הכמותיות של מוצרי קונפלקס בטעמים רשמו ירידות של 41% ושל 56% ביום שישי.

מותג הקורנפלקס תלמה הוא המותג עליו שמרה חברת הענק יונילוור מכל משמר. לא רק בגלל הרווחים הכספיים שיש ממנו, אלא כמותג שהצליח לתפוס את תושבי הארץ ואת מדפי החנויות. קורנלפקס תלמה. רבות עשתה יונילוור כדי לשמר את השם ואת האמון. ואז בא המשבר הנוכחי, משבר שברגע אחד פיצץ את כל האמון של הציבור, והפך לכתם אחד גדול עבור חברת יונילוור. לא מעט החלו לכנות את שם הקורנפלקס – כקורנפלקס סלמנולה.

אבל ההשפלה הגדולה ביותר, הייתה היום, עם הפרסום על כך, שהקורנפלקס תלמה יהפוך להיות דלק למלט. לא פחות מכך. זה כבר ממש ביזיון. אותו מותג מוביל, לא רק שהוא נאסר לשיווק, עוד כל מה שהוא שווה זה דלק למלט, עלבון זה, הוא מכך מחץ לחברה ולמותג הכי יוקרתי של החברה.

לפי מה שפורסם היום – הגיעו הבוקר משאיות למפעל תלמה בערד והחלו בפינוי של 120 הטון של דגני הבוקר המזוהמים מחוץ למפעל. כפי שפורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות", קרטוני הקורנפלקס יגיעו לאתר בצפון הארץ, שם יעברו תהליך של גריסה, ולאחר שיהפכו לפתיתים קטנים, יועברו בעתיד למפעלים שונים וישמשו תחליף לדלק של תנורי מלט.

הסיבה דווקא למלט ולא משהו אחר, כי מזון לבעלי חיים לא היה אפשר לעשות ממנו עקב החשש מהסלמנולה, לשרוף את החומר היה חשש גדול שזה יביא לזיהום אוויר כבד, להשליך אותו לאדמה היה חשש לצמחים ולאדמה, מה שנשאר זה דלק למלט.

אבל אין כמעט ספק, שזה עונשה של יהירות. מן הסתם מרבית מאזיני הקו אינם סיטונאים או בעלי צרכניות, אך כל מי שיברר מעט, יזכה לאותה תשובה מכולם. חברת יונילוור, היא חברנה שחצנית מאין כמוה. זה מתחיל מהדרג הניהולי, ועד לדרג הכי זוטר בחברה כמו טלפנים וסוכני שיווק. יהירות ויהירות. הם השולטים, הם המובילים וכולם חייבים להם הכל.

לא לחנם פרץ סכסוך קשה ועקוב לפני כשנה בין חברת יונילוור לשופרסל. כזכור לפני שנה למשך תקופה של חודשיים כולל החגים, לא היו מוצרי יונליוור על מדפי רשת הענק שופרסל. הסיבה: סכסוך על גובה המחירים. אלא שבזמן שחברה גדולה יודעת שהיא חייבת להיכנע לדרישות הצרכנים הגדולה, ביונילוור התנהגו ביהירות.

בתגובה נקטה שופרסל במהלך חריג כשתלתה בסניפיה שלטים הקוראים שלא לרכוש מוצרים של יוניליוור. בתגובה לכך, העניקה יוניליוור לרשתות רבות הנחות יוצאות דופן של 15%-25% על מוצריה ולאחר מכן אף פירסמה קופונים המעניקים עשרות אחוזי הנחה על מגוון מוצרים בעיתונים ובאמצעי מדיה נוספים, קופנים התקפים ברוב הרשתות, מלבד ברשת שופרסל. המהלך היה יוצא דופן מצד יוניליוור, שכן מדובר במבצעים המגיעים ישירות לצרכנים ולא בהנחות הניתנות לרשתות השיווק שמגולגלות למבצעים לבחירת הרשתות.

רק לאחר חודשיים הסתיים הסכסוך. שופרסל ויוניליוור את הסכסוך ביניהן. שני הצדדים הודיעו כי הגיעו להבנות והודיעו כי יחזרו מיידית לעבודה משותפת

ואותה יהירות ליוותה את יונליוור כאן. הניסיון מריחה, אי נתינת המידע לציבור, ההתכחשות – הכל בא כתוצאה מאותה יהירות שנוהגת בו לאורך כל הזמן חברת יונילוור. זה מה שקרה שכשלבסוף האמת התגלתה לציבור, הנזק לאותה חברה הוא מאין כמוהו וההשפלה גם בהפסדים גם בהפיכת החומר לדלק למלט – הוא העונש ליהירות של חברה זו.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s