ההתכחשות של סורצקין שמעוררת סערה

אין גבול לבושה אין גבול להפקרות. אין גבול לדרדור של אנשים המסאבים עצמם בשביל כסף ומוכנים לדרדר את כל הציבור החרדי.

איזי סורצקין, בעל לשון חלקלקות אך מהאנשים השפלים ביותר בדור, אדם שפל ומאוס שיש באמתחתנו סיפורים מחרידים על גודל אכזריותו, אדם שישב פעם באסיפת מרעים ואמר להם בזה הלשון: אני בטוח בגן עדן. לא בגלל לב לאחים, ממש לא. על זה אני לא יודע אם אקבל גן עדן. אבל מה שאני בטוח בו שעליו אקבל גן עדן, זה על כך שבעיר מגורי, העיר נתניה, אין אפילו מנוי אחד לעיתון 'הפלס'.

זה מה שיש לו בראש. לא לב לאחים, על זה הוא לא יקבל גן עדן, רק על זה שאין הפלס בנתניה. כך העיד בפנינו עד שמיעה של השיחה. רק באגב צר לנו לאכזב את סורצקין שיש מנויים להפלס גם בנתניה על אפו וחמתו.

ועומד לו אתה אדם, ללא כל בושה, אחרי שכל העולם יודע שמשרד החינוך מתערב ללא הרף, אחרי שרק אתמול הודיעו מנהלי הסמינרים שלא מתחילים ללמוד בכיתה ט' עקב התערבות משרד החינוך, אחרי מכתבו של הרב קסלר והעדויות שכולם שמעו על זה על מה שהתחולל בכנס לגננות על ידי המחוז החרדי בתערבות מחפירה בתכנים למוסדות החינוך החרדי, אחרי הצעקות של גפני שמשרד החינוך מתערב, אחרי דברי הגאונים הגדולים ר' עזריאל אוירבעך ר' יהודה עדס ר' ברוך מרדכי אזרחי על ההעתרבות של משרד החינוך, אחרי שהדברים ברורים יותר מכשמש בצהריים, אין לאותו אדם שפל כמו איזי סורצקין את הבושה לעמוד קבל עם ועולם, לנסות לעצום את העיניים ולהצהיר: הכל בסדר. "יש אפס התערבות של משרד החינוך בתכנים". לומר על היום שזה לילה זה כבר יותר קל.

בראיון אמש לרדיו, התבקש איזי סורצקין להתעמת עם טענות הורים בבית ספר בשכונת הירושלמית. "אף הורה לא יכול להגיד שמשרד החינוך מתערב. משרד החינוך והמחוז החרדי לא מתערב, המפקחים לא נכנסים לכיתות, והחומרים שנלמדים אך ורק שאושרו ע"י המזכירות הפדגוגית והמחלקה לביקורת ספרים שלך החינוך העצמאי, זה פשוט השמצה, מישהו מנסה ליצור פרובוקציה. יש אפס התערבות של משרד החינוך בתכנים, צר לי מאד".

האם אתם מרגישים שהמחוז החרדי מתערב לכם?

"אני חייב לחלק את זה. היה מחוז חרדי משנת תשע"ב, עד לפני כמחצית השנה, שזה היה התאריך שאני נכנסתי לתפקידי כמנכ"ל משרד החינוך (הטעות במקור) אני שמעתי שהייתה התערבות מאד בוטה הייתה מגמה, אג'נדה, לשנות את הציבור החרדי, לחנך אותו, לאלף אותו אני חייב לומר שזה מאד חרה לי העניין הזה. אני באמת הוצאתי חוזר מנכ"ל מאד מאד ברור שם כתבתי כי כל מה שניסו לשנות בשנים האחרונות – עלינו לא מקובל. אנחנו הולכים מה שהיה משנות היסוד של החינוך העצמאי לפני 60 שנה".

"הוצאנו חוזר מנכ"ל שם היה כתוב בצורה מפורשת שכל הנושאים הפדגוגיים, חינוכיים, וכל כולל שיעורים, צוותים, חומרי למידה, מבחנים, הכל אך ורק לפי החינוך העצמאי שהוקם ע"י גדולי ישראל. דברים של נוהל, כמו רישיונות, כל מה שקשור למנהלה – לשתף פעולה בצורה מכובדת. אני רוצה לומר לך שאני שמעתי ואני ראיתי את זה בתקופה הראשונה, מאד מאד היטשטשו הגבולות. גם הפיקוח של משרד החינוך ניסה להיכנס לתחומים שלא שייכים לו".

"אני חייב לומר שכשאשר נוצר השינוי במחוז החרדי – מיד לאחמ"כ היה אז אגב סיור של שר החינוך, והוא הכריז שם ואמר: אני רוצה לפתוח דף חדש עם היהדות החרדית כשיצאנו משם, באותו ערב צלצל אליי הממונה על המחוז החדש ואומר לי 'הרב סורוצקין – רוח המפקד השתנתה'".

אלו הם עסקני הפלג הנורווגי. הכל כסף. הכל כשר. אין להם בעיה להכשיר את השרץ. בתחילה הם צועקים גזירת החינוך, ופתאום הכל כשר. כולם הלא יודעים שההתערבות גוברת והולכת מרגע לרגע, אבל סורצקין

הבעיה היותר גדולה שזה מוכיח שאין כאן מי שמתכוון להלחם באמת. כשאתה מכיר את האויב אתה יודע איך להיזהר כשאתה טומן ראשך בחול ואומר שהכל בסדר, אתה עושה יד אחת עם הבאים לחלן את החינוך החרדי ולהרוס הכל. גזירת החינוך כפשוטו.

להשאיר תגובה

