מה באמת היה בדיון בבית הדין במודיעין עילית

כזכור לפני מספר ימים התקיים דין תורה במודיעין עילית בין דגל התורה לראש העיר יעקב גוטרמן, בזמנו נערי גפני הוציאו ידיעה לפיה גפני תקף את טוביה פריינד ואת גוטרמן, ואמר שהרב שטינמן וגם הגרי"ש לא סמכו על גוטרמן.

ועכשיו לאמת-

הדיון התחיל שגפני שולף מכתב מהרב שטינמן, הדיינים קיפלו את המכתב ואמרו שהוא לא רלוונטי, כיון שכאן מדובר בדין תורה, ולא בנושא ציבורי גרידא.
אכן גפני טען שהרב שטיינמן והגרי"ש לא סומכים על גוטרמן, ואז שאל פריינד, אם כך מדוע מינו אותו שוב לראשות העיר, והוסיף שכפי הזכור לו הגרי"ש נפטר לפני שנתיים, ולמרות זאת מינו את גוטרמן.

לאחר הדיון ישבו גפני ופריינד, בארבע עיניים, ואז היה הדבר האמתי.

פריינד פתח את הפה, ואמר לגפני: איך מתנועה שעסקניה יהודים רציניים ומכובדים הפכתם לתנועה של מאפיונרים, רקים ופוחזים, אנשים שלא פתחו ספר מעולם, ראה את הדור הקודם של העסקנים, גפני רובינשטיין רביץ לופוליאנסקי, וכו'. והיום מ שפירא, זליג אורלנסקי, י ווצלר, ועוד שאר מרעין בישין.

הוסיף פריינד וטען שישנם שני סיבות עיקריות לחוזה שהוציאה המאפיה לגוטרמן.

הראשונה היא, הצעתו של גוטרמן לתת לבני תורה נציגים בעירייה, ולתפור דיל שיבטל את הבחירות.

והסיבה השנייה והעיקרית היא: שהחבורה קדישא דלעיל תבעה מגוטרמן משרות ותופינים בסכומים המגיעים לעשרות אלפי דולרים בחודש, בדיוק כמו שעשתה בבני ברק, שם שילם להם ראש העיר הקודם אשר במשרות וכיבודים, וכשגוטרמן התנגד לסחיטה, המאפיה החליטה לחסל אותו.
.

לאחר הוצאת החוזה, התחיל מסע הכפשות מתוזמן בתקשורת ואף באזני הגראי"ל עצמו, אולם למרות כל ההכפשות, הגראי"ל החליט כן להריץ את גוטרמן לקדנציה נוספת, (יש הטוענים שזה גם בגלל החשש מבני תורה).


פריינד טען שיש לו עדויות שמיעה ואף מספר הקלטות בנושאים הללו, שיכולות לעשות רעידת אדמה בדגל התורה.

כתיבת תגובה