שרי רוט כסף או אינטרסים?

אתרי האיטרנט כבר מזמן איבדו את מה שנקרא אובייקטיביות, כאשר כל כלי תקשורת שמכבד את עצמו אמור לשאוף להגיע לשם, אולם גם לסובייקטיביות יש גבול, זה בסדר ללכת כמו צד אחד אם שלמו מספיק כסף, אבל לפחות לכתוב דברים הגיוניים אפ' טיפה, היום כותבת שרי רוט באתר שלה חרדים 10 כי נשלח צווי התייצבות ל1000 בחורים ורק 20 לא הגיעו, דבר שברור שלא היה לעולם, גם בשלב שכל גדולי ישראל הורו להתייצב לא ייתכן שרק עשרים בחורים לא הגיעו במיוחד שיתכן כי יגיעו בהמשך, לאחר שעבר רק שבעה ימים מהאחד באוגוסט.

וברור שיש כמות באוכלסיה ששומעים להוראתו של הגר"ש אוירבעך וגם אם זה מספר קטנים 20 זה לא.

זה שיש פה צד אחד זה ברור אבל השאלה אם זה בתשלום או סתם אינטרסים.

אבל לפחות אם לשקר כבר לעשות משהו שיכול להיות הגיוני לא לשקר בלי פרופרציה.

להלן הכתבה שפורסמה היום בחרדים 10-

 

בצה"ל נתינה הנחייה חדשה לטיפול בבני ישיבות שלא הסדירו מעמדם: "במידה ולא תתייצב להסדרת מעמד תוך 30 ימים במדור בני ישיבות, יופעל נגדך נוהל הנהוג כנגד משתמט גיוס שאינו משתף פעולה עם רשויות הצבא" • ב-1 באוגוסט התייצבו יותר מ-1000 בני ישיבות והסדירו מעמד • אל 20 בחורים שלא הגיעו – נשלח המכתב

 

שרי רוט י"ח אב התשע"ד / 14.08.2014 19:12

 

האם החגיגה של בחורי ישיבות שלא מילאו את חובת ההתייצבות המוטלת עליהם לשם דחיית שירותם הצבאי מגיעה לסיומה?

 

מנוסח מכתב ששוגר לבתי בני ישיבות שלא הסדירו את מעמדם, עולה כי בצה"ל נתינה הנחייה חדשה לטיפול בנושא, אלא אם מדובר באזהרת סרק שהצבא אינו מתכוון לממשה.

 

הנידון במכתב: "צו התייצבות למועמדים לשירות ביטחון המיועדים להסדיר מעמד כבני ישיבות בהתאם לחוק שירות בטחון – אזהרה".

 

על פי חוק שירות ביטחון (נוסח משולב) התשמ"ו-1966, המסדיר מעמדם של בני הישיבות, זומנת להסדרת מעמד והגשת טופס דחיית גיוס במדור בני ישיבות בלשכת גיוס תל-השומר.

 

2. על פי רישומינו, טרם התייצבת להסדרת מעמדך מול הצבא, ובכלל כך טרם הגשת בקשה לדחיית גיוס משום היותך תלמיד ישיבה, חרף מספר הזימונים שנשלחו אליך.

 

במידה ולא תתייצב להסדרת מעמד תוך 30 ימים במדור בני ישיבות בלשכת גיוס תל-השומר, יופעל נגדך נוהל הנהוג כנגד משתמט גיוס שאינו משתף פעולה עם רשויות הצבא באשר לגיוסו לשירות ביטחון".

 

ברקע עומד ה-1 לאוגוסט, אז זומנו להגיע אל לשכת הגיוס – כפי שדיווח כאן בחרדים10 – למעלה מ-1000 בחורי ישיבה.

 

משיחה עם גורם בכיר המעורה בנתונים עולה, כי רוב בני הישיבות הגיעו והסדירו את מעמדם. רק 20 בחורים נמנעו מלהגיע, ואל בתיהם שוגר מכתב זה, שמשמעותו ברורה.

 

ביום ראשון הקרוב, ה-17 לאוגוסט, אמורים להתייצב בלשכת הגיוס עוד כמעט 200 בחורים. מי מהם שלא ימלא את חובתו ואת הוראת גדולי ישראל להגיע ולהסדיר את המעמד – יקבל אף הוא את המכתב.

 

הגורם הבכיר מזכיר, כי על פי החוק הקיים, המועמד לשירות – המלש"ב, "הוא זה שצריך לבדוק בהגיעו לגיל 17 מה עם צו הגיוס שלו, לשאול את עצמו למה לא הגיע, אולי הכתובת אינה נכונה. הדבר אינו באחריות צה"ל, המשגר מכתבים באופן אוטומטי, אך לא אמור לבדוק מה קרה איתם. כלומר, התירוץ של 'המכתב לא הגיע', ו'לא קיבלתי', אינו תקף חוקית".

http://www.ch10.co.il/news/66617/#.U-1KUuN_v40

 

כתיבת תגובה