שרולצה ומנדלה ומה שבניהם.

 

בעקבות ההוראה האחרונה בויזניץ' שאין לצלם את האדמו"ר. חרדים עכשיו חושף: איך שני אדמורי ויזניץ' מנסים לשווק את עצמם.

אין זה סוד שהתגוששות בין שני חצרות האדמורים נמשכת מתחת לשולחן, אמנם כלפי חוץ מנסים להציג שהמאבק כבר מאחוריהם אך לאחרונה הגיעו עדויות למערכת חרדים עכשיו [משני החצרות] שבעוד שרולצה מנסה לשווק עצמו כשמרן הממשיך את דרכו של אביו מנסה מנדלה לשווק עצמו כפשרן המכיר את צורך הדור.בעוד ששרולצה אוסר אייפונים מחשבים אניטרנט וכו' [גם לצרכי עבודה] ואפילו בעניני לבוש הוא מתערב להם לאחרונה הורה לקנות רק מסגרות פלסטיק למשקפיים. אך ההוראה אחרונה שאסור לצלם את הרבי הרימו קצת גבות בקרב אנשי החסידות [לזה אין לו מסורת מאביו].

אך מנדלה מגלה יותר פתיחות והבנה כלפי חסידיו ומתחת לשולחן מתיר להם להסתובב עם מכשירים אלו [כמובן שלצרכי עבודה] ושלא לדבר שבענין הלבוש שהוא לא מתערב להם וכמובן שמתיר לצלם אותו [ועדיף גם שזה יכנס לעיתונות].

פנינו לשניים. אחד מחסידיו של שרולצה ואחד מחסידיו של מנדלה שניהם הזהירו אותנו שלא נעז לכתוב את שם משפחתם.

משה הוא חסיד במשך שנים של שרולצה עוד מזמן שזרקו אותו מהבית. ההייתי נאמן לאדמו"ר במשך שנים מספר לנו משה, הוא לא קיצוני כמו שאתם מנסים להפוך אותו הוא רק ממשיך בדרך אביו שומר על המסורת. מנדלה הוא זה שמנסה לשנות. והאדמו"ר שלנו למרות הכל משתדל לכבד אותו, אתה לא תשמע ממני מילה אחת נגד החצר השניה הם מנסים לגרור אותנו למאבק שוב אך אנו מבליגים ונמשיך להבליג. את איסור צילום האדמו"ר הוא מתקשה להסביר אך הוא מסביר את זה ששרולצה הוא אדם הבורח מהכבוד ולאחר ששמע שיש תעשיה שלמה על תמונות הרבנים והאדמורים בעתנות החרדית החליט לוותר על הכבוד.

ששאלנו את זלמן אחד מחסידיו הגדולים של מנדלה האם באמת האדמו"ר שלו שינה את הקו מימי אביו? אומר לנו זלמן בזעם אם האדמו"ר הקודם היה חי איתנו היום הוא היה מבין את צרכי הדור זה לא חוכמה להשאר כמו פעם החוכמה היא לפעמים לשנות. תסתכל איך כל הרבנים היום עובדים משנים ומשנים ומשנים הדור משתנה צריך לשנות. רק להזכיר לכם מי שזה שרולצה היה מסתובב בפא"י לא בן אדם שראוי שיהיה אדמו"ר והוא עוד יגיד לנו מה מותר מה אסור. גם על נושא צילום האדמו"ר אומר לנו זלמן שרולצה רוצה רק שידברו עליו אתה תראה שימשיך להתפרסם תמונתיו של שרולצה, את תוצאות חינוך החנק של שרולצה נראה בעוד כמה שנים.

חזרנו למשה עם טענותיהם של חצר מנדלה, משה הגיב בזעם האם לגלוש באינטרנט זה צרכי הדור? האם להחזיק איפון ודומיו זה צרכי הדור? חצרו של מנדלה זה חצר פשרנית, לא ראיתי דבר אחד שמנדלה אוסר על חסידיו. אבל שיהנו אנו לא מתערבים לכם על תתערבו לנו!!! את תוצאות החינוך הקולקל שלכם אנו רואים כבר היום לא צריך לחכות לעוד כמה שנים.

2 מחשבות על “שרולצה ומנדלה ומה שבניהם.

  1. מי שהיה פעם בטיש של רבינו כ"ק ר' ישראל ציס"ע רואה מה זה קדושה אמיתית ושמחת התורה הוא ורק הוא ממשיך את ויז'ניץ האמיתית לא סתם מנדיל צרח על חסידיו לאחרונה שיתחילו ללמוד אם הם כל היום באינטרנט איך הם יכולים ללמוד משהו

כתיבת תגובה