אנשי דמים ומרמה בת"ת תשב"ר בני ברק

הרדיפות הנוראות לילדי הת"ת שנעשים ע"י אנשי אי"ש (מכתב מרב א')

הנה למשמע אזן דאבה נפשנו על הת"ת תשב"ר בבית הגדול בבית נאוה קודש
של מרנא רשכבה"ג החזו"א זי"ע.

קול זעקה ואנחה של תינוקות  שלא טעמו טעם חטא הגיע לאזני, אשר אבותיהם החונים על דגלם של רבותינו גדולי הדור העומדים בפרץ, בשנה האחרונה עוברים ילדים יקרים אלה רדיפות איומות ונוראות אשר כל שומע תצילנה שתי אזניו, ת"ת תשב"ר אשר למעלה מיובל שנים נתגדלו בו אלפי אלפים מבני ישראל ומתוכם מבניהם של גדולי הדור, גדולים וצדיקים מפורסמים שימשו בקדש במוסד קדוש זה, הגאון הצדיק גאב"ד שארית ישראל זצ"ל הגאון הצדיק ר' אליעזר צדוק טורצין זצ"ל, הגאון הצדיק ר' יוסף ליס זצ"ל ועוד חכמים וצדיקים אשר לאורם גדלו ועשו פרי ומבוגרי הת"ת מהם תצא תורה בכל תפוצות ישראל.

ולעת אחרונה עקבתא דמשיחא באו בה פריצים וחיללוה חד בר נש שמינה את עצמו לאפטרופוס על הת"ת וידוע בשנאתו שנאת ע"ה לת"ח בעל מחלוקת ידוע זה רבות בשנים, ומשתמש בילדי ישראל כבני ערובה להשגת מטרותיו השפלות, בעצה אחת עם מספר מלמדים הם מעודדים את הילדים להשפיל לרדוף ולהציק לחבריהם בניהם של ת"ח מובהקים מרביצי תורה העמלים בתורה מתוך הדחק. ובפרוטותיהם האחרונות הם משלמים לת"ת עבור לימוד התורה של בניהם.

ובנים ישאו חטא אבותיהם, על נאמנותם לדרכן של רבותינו רח"ל מהאי דעתא, ע"פ הוראת האפטרופוס וגונדא דיליה

F נאסר על הילדים להשתתף בסעודת בר מצוה של חבריהם F
F לא מצרפים אותם למנין  F
F  אסור באיסור חמור ללמוד עימם בחברותא F
[הם גרועים יותר מידי חילונים שעימם מותר ללמוד וישנו אירגון ידועה המממן זאת]

המצב חמור ביותר ילדים הפסיקו לבא לת"ת חלקם עברו לת"ת אחר, א"א לתאר את גודל צערם של ילדים אלה ואבותיהם ת"ח אמיתיים אשר אין להם בעולמם אלא ד"א של הלכה בלבד.

עובדות אלו ידוע לי ממקור ראשון גם מקרובי משפחתי הלומדים בת"ת ועוברים סבל איום ונורא.

ברמ"א יור"ד סי' רמ"ה סעיף י"ז מלמד המשנה ידו על התחתונה ומסלקין אותן על פי המצוה עלינו בתורה לא תעמוד על דם רעך, כל מי שבידו למחות על מעשים אלה אנא יעשה ויפעל,
ולה' הישועה.

החותם בצערן של ת"ח

(מקום החתימה .. באאמו"ר הגר"..  זצ"ל)

מחשבה אחת על “אנשי דמים ומרמה בת"ת תשב"ר בני ברק

כתיבת תגובה