מכתב הגרי"י קלמנוביץ שליט"א נגד אנשי הועד לכבוד רבותם

לאחר שאנשי חזו"א 5 הוציאו הקלטה מהרב קנייבסקי, כי גם מי שלפני סגירת שידוך עם תלמיד של מרן הגר"ש, שיבטל כי מה יהיה על ילדיו, הוציא הגר"י קלמנוביץ מכתב חריף בעניין.

על רקע פעילות הטרור של 'הועד למען כבוד רבותינו' כנגד ישיבות הכפופות להולכי בדרכו של מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך שליט"א, כתב אמש מרן הגאון האדיר רבי ישראל יצחק קלמנוביץ שליט"א, מכתב חריף ונדיר, בו הוא קובע כי הקללות היוצאות מפי הרב קנייבסקי  אינן על דעתו של הרב, אלא על דעת סובביו ובני ביתו.

במענה לשאלת הורה לבן העולה לישיבה גדולה, כותב הגרי"י קלמנוביץ, כי דעתו בעניין התפרסמה כבר בעבר "בחומר מי שמתעסק לנגוע לרעה בהר ד', אלו הישיבות". במכתבו מתייחס הגר"י גם לשמועות שנפוצו בשבוע האחרון, לפיהן אמר הרב קנייבסקי שליט"א, כביכול ש'מי שיקח חתן מישיבת חדרה מסתכן בבריאות ילדיו'. הרב קלמנוביץ מבטל את השמועות הללו מכל וכל, ומתייחס  לפרסומי ה'קללות' החוזרים ונשנים בשם הרב קנייסבקי, וכותב כי "ודאי לא יצאו מדעתו של רבינו הגר"ח שליט"א דברי קללה כאלו".

 

בסיום מכתבו מברך בחמימות נדירה ומופלגת את לומדי ישיבת 'כנסת יצחק' חדרה ו"את כל מי שיקח חתן לבתו מהישיבה הזו".

יצויין כי במכתבו רומז גם לפגישות האישיות אותן הוא מקיים בנושא עם כמה ראשי ישיבות -בהן עם  ר"ד לנדו ר"י סלבודקה- וכותב כי "שמעתי מהרבה ראשי ישיבות חשובים שדעתם כן".

מכתב הגר''י קלמנוביץ

ב"ועד" הטרור הנ"ל הודיעו שימשיכו בטרור להרוס את כל מי שלא חושב כדעתם, ואינם חשים כל בעיה לעשות ככל העולה על רוחם.

 

4 מחשבות על “מכתב הגרי"י קלמנוביץ שליט"א נגד אנשי הועד לכבוד רבותם

  1. ביזיון לחדרה שרב צריך לומר שמותר לקחת משם חתן רק מה לעשות שאף אחד לא היתארס מתחילת הזמן

    • לגופו של סיפור, שמעתי מכלי ראשון ממי שדיבר עם הרב פלמן שהוא האדם שדיבר עם הגר"ח על השידוך, ובכן היתה שאלה בנוגע לשידוך – שבמקרה בחור מחדרה – ועד הרגע הזה הגר"ח שליט"א לא יודע שהבחור מחדרה = והגר"ח אמר שהשאלה שהועלתה [שאלה רפואית] חמורה וצריך להימנע מהשידוך.

    • אמש הגיע הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ שליט"א, לביקור בבית מייסד ומנהל הסמינר, הרב שמואל מאיר שליט"א, הניצב בעין הסערה סביב הדרישה למנות את מרת רחל בורנשטיין למנהלת בסמינר שבהנהלתו והתנגדותו הנחרצת של הרב מאיר לכך. הרב הביע כמה וכמה פעמים את דעתו על תופעות שונות בציבור הליטאי, חיזק את ידיו של הרב מאיר ואמר כי אסור להסכים ולהשלים עם מגמות כאלו שסופן מי ישורנו. בסיום הפגישה בירך הגרי"י קלמנוביץ את הרב מאיר שיזכה להמשיך בחינוכן של בנות ישראל לאורך ימים ושנים מתוך בריאות איתנה.

      כשמדובר על על הגאון הגדול רבי ישראל יצחק קלמנוביץ שליט"א חייבים לזכור שהוא בנו של הגאון ר’ אברהם קלמנוביץ זצ"ל מארה"ב בעל "קולמוס הלב". צדיק טהור וקנאי גדול בהשקפתו. עובד ד’ מהזן הנדיר. כל ברכה לוקח לו זמן רב. התפלות זמן רב מאד, ושיעורי התורה שלו עמוקים מאד. מדובר באדם ענק שבענקים גדול בתורה ירא שמים עצום מיחידי סגולה בדור הזה, מפורסם בעיקר בתפילותיו ובברכותיו, אולם תמיד התנהג כאחד מהעם ועבד את הבורא בהצנע ללכת. עוד יצוין כי מרן בעל הקהילות יעקב אמר בכמה הזדמנויות כי העולם עומד על תפילותיו של רבי ישראל יצחק שליט"א.

      לגוף הענין מדובר בקדוש אלוקים ופרוש מעם, והלוואי שאזכה לשכון בחלקו. בתפילה הוא עומד שעות ארוכות, וכל הזכרת שם ד’ מוזכרת בסילודין כשכל גופו מתעוות לכל הכיוונים. מדובר באדם גאון עצום אשר חידושיו העמוקים והישרים מודפסים בספריו המפורסמים…מיוחד מאוד בעבודת התפילה….מפורסם כירא חטא כאשר, הבית -ישראל העיד עליו על קדושתו.ברכותיו מתקיימות. !!!!!!! ענו ושפל ברך,ולא מחזיק טיבותא לנפשיא. מדבר רק האמת, בדרשה שנשא בפני אברכים בישיבת פוניבז’. הוא גם קרא להיזהר משלטון הכופרים שכינה "עמלק" ואמר שהמלחמה האמיתית היא בניסיון למנוע את הרס המחיצות בין לומדי התורה ל"ערב-רב" שבחוץ. הגאון הנ”ל הוא אחד מגדולי מנהיגי עם ישראל בבני ברק שהרב קנייבסקי שליט"א רוחש לו כבוד עצום מפאת גדלותו בתורה, פשוט כל רז לא אניס ליה בנגלה ובנסתר, (שהלוואי נגיע לכף קרסוליו) הזהרו בכבודן של חכמים שלא תכוו, נשיכתן נשיכת עקרב. יה”ר מלפני אבינו שבשמים, שיִתְקַיְמוּ בָּנוּ בקרוב הַפְּסוּקִים, כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ ד’ כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ יִתְפָּרְדוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן, וַתָּרֶם כִּרְאֵים קַרְנִי בַּלֹּתִי בְּשֶׁמֶן רַעֲנָן, וַתַּבֵּט עֵינִי בְּשׁוּרָי בַּקָּמִים עָלַי מְרֵעִים תִּשְׁמַעְנָה אָזְנָי, "צַדִּיק כַּתָּמָר יִפְרָח" כְּאֶרֶז בַּלְּבָנוֹן יִשְׂגֶּה, שְׁתוּלִים בְּבֵית ד’ בְּחַצְרוֹת אֱלֹקֵינוּ יַפְרִיחוּ, עוֹד יְנוּבוּן בְּשֵׂיבָה דְּשֵׁנִים וְרַעֲנַנִּים יִהְיוּ, לְהַגִּיד כִּי יָשָׁר ד’ צוּרִי וְלֹא עַוְלָתָה בּוֹ.

  2. מדובר על הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ שליט"א הוא בנו של הגאון ר' אברהם קלמנוביץ זצ"ל מארה"ב בעל "קולמוס הלב". צדיק וטהור קנאי גדול בהשקפתו. עובד ד' מהזן הנדיר. כל ברכה לוקח לו זמן רב. התפלות זמן רב מאד, ושיעורי התורה שלו עמוקים מאד. מדובר באדם ענק שבענקים גדול בתורה ירא שמים עצום מיחידי סגולה בדור הזה, מפורסם בעיקר בתפילותיו ובברכותיו, אולם תמיד התנהג כאחד מהעם ועבד את הבורא בהצנע ללכת. עוד יצוין כי מרן בעל הקהילות יעקב אמר בכמה הזדמנויות כי העולם עומד על תפילותיו של רבי ישראל יצחק שליט"א. לגוף הענין מדובר בקדוש אלוקים ופרוש מעם, והלוואי שאזכה לשכון בחלקו. בתפילה הוא עומד שעות ארוכות, וכל הזכרת שם ד' מוזכרת בסילודין כשכל גופו מתעוות לכל הכיוונים.

    מדבר רק האמת, בדרשה שנשא בפני אברכים בישיבת פוניבז'. הוא גם קרא להיזהר משלטון הכופרים שכינה "עמלק" ואמר שהמלחמה האמיתית היא בניסיון למנוע את הרס המחיצות בין לומדי התורה ל"ערב-רב" שבחוץ

כתיבת תגובה