בחסות הנציגות החרדיים: חילולי השבת הגדולים ביותר בהיסטוריה ש ל מדינת ישראל

סערת חילולי השבת הגדולים ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל המתיימרת להיקרא מדינת היהודים – וכל זה בממשלה הנשענת הל הנציגים החרדיים. במערכה בסקירה מזעזעת ומקיפה על כל מה שאירע השבת והסערה העצומה שמתחוללת כעת, יחד עם ההבנה מקיר לקיר כי הנציגים החרדיים כשלו לחלוטין.

כפי שדווח כאן בקו כבר ביום שישי מתוך חרדה וזעזוע, אחרי ששבועיים ישבו הנציגים החרדים בשקט, כמעט בשעת האפס, לקראת ערב של יום חמישי, אחרי הלחץ התקשורתי, ואחרי שהבינו הנציגים חובשי הכיפות מחללי שם שמיים איזה סערה צפויה אם לא יעשו כלום, הם כתבו מכתב לראש הממשלה בדרישה להתערב. בזה הם הסתפקו. במכתב הם לא איימו במשבר אלא רמזו שתהיה להם בעיה. היה צפוי שנתניהו הקוסם, מומחה הפשרות והוועדות, ישלוף שפן מהכובע שיתן לחרדים אפשרות להמשיך לא לעשות כלום.

ואכן, על הבוקר של יום שישי, פרסם ראש הממשלה הודעה על כך שרק מה שהוא פיקוח נפש ידחה שבת, וכי העבודות הענק בתחנת תל אביב, יבוצעו כרגיל משום שעל פי חוו"ד של היועץ המשפטי של המשטרה זה פיקוח נפש אבל מה שלא פיקוח נפש לא תידחה שבת. כמו"כ הודיע ראש הממשלה שאת הפתרון הרגיל שלו לענייני משברים יעשה גם כאן. הוא יקים ועדה לענייני חילול שבת. מחריד עצם המחשבה.

במשך כל שעות הבוקר התפרסם בכל מקום שהפשרה היא הישג לחרדים והחרדים מסכימים לו. לפי הדיווחים אף בטומאה האינטרנטית המתקראת חרדית – דווח בכל מקום על הישג לאיומי החרדים על הקולאציה. כמו תמיד, קו במערכה נחרד ראשונה ופרסם כאן כתבה ארוכה בעניין כפי שהובא בקו ביום שישי בשעות הצהריים המוקדמות.

רק לקראת השעות המאוחרות יותר של יום שישי החלה קול מחאה וביקורת קלושה של התקשורת החרדית, ואז משה גפני החל להתבלבל והתראיין לרשת ב' שם אמר כי הוא לא שלם עם זה והודיע שנה שיעשה זה, שיתכנס לדון בשבוע הבא אם זה באמת פיקוח נפש או לא. בושה שיש בכלל מה לדון על דבר כה אווילי.

שבת קודש הגיע, ועמם חילולי השבת הגדולים בהיסטוריה. מלבד זאת החלו זורמים פרטים חדשים שלא איפשרו לנציגים החרדים לשבת בשקט, וזאת כמובן פני הלינץ התקשורתי שנמצא בשיאו נגד חברי הכנסת החרדיים, והם פצחו בסרת איומים.

מתברר כי רכבת ישראל בחסות ממשלתית עשתה שבתה חול לכל דבר. רחפן אווירי הועלה בעצם יום השבת לצלם את כל העבודות. בנוסף הודיעה רכבת ישראל הודעות לתקשורת כל הזמן על העבודות. במהלך השבת פרסמו כלי תקשורת בישראל צילומי וידאו שבוצעו על ידי רחפן של רכבת ישראל – בעיצומה של השבת. גם צילומים נוספים שצולמו על ידי הרכבת בשבת, הופצו ופורסמו במהלך יום המנוחה במסגרת הודעות לעיתונות שהוציאה רכבת ישראל בנושא. בהודעת רכבת ישראל שנכתבה בשבת והופצה בשבת נכתב כי העבודות בוצעו "על מנת לשפר את השירות לנוסעים בתחנת 'תל אביב השלום' ועל מנת לאפשר נסיעת רכבות גדולות במעט ברציף". ממש פיקוח נפש.

בנוסף מתברר כי רכבת ישראל פעלה במקומות רבים נוספים שאין בהם אפילו את המקום לטענה האווילית והמגוחכת של פיקוח נפש. כך למשל בתחנות דימונה ובאר שבע בוצעו השבת עבודות, אותם מקומות שמקלב ויתד התרברבו בשבוע שעבר שמנכלית משרד התחבורה הבטיחה שלא יחללו שבת ולכן זה נדחה בשבוע שעבר, אך מתברר כי השבוע זה כן בוצע. כמו"כ נחשף הערב בערוץ 2, שבשתים עשרה מקומות חילולו השבת בעבודות הרכבת את השבת, ורק בארבע מקומות זה נדחה. לא פיקוח נפש ולא כלום. מדינת ישראל בחסות החרדים מחללת שבת בפהרסיא באופן מחפיר ללא שום בושה או רתיעה.

כמו כן מתברר מה שנטען כאן בקו במערכה לפני שבוע, כי מסתבר שישנם מאות מוקדים ומקרים של חילולי שבת על ידי משרדי הממשלה, ורק המקרים הדרסטיים כמו עבודות שדורשות לסגור כבישים או לעצור את תנועת הרכבת מתפרסמות.

עקב עלית נושא חילולי השבת ברכבת על סדר היום, פרסם חילוני בשבת תמונה של הרכבת, תיעוד שפורסם הערב גם בערוץ 10, בתיעוד נחשף שרכבת ישראל המשיכה לחלל שבת גם בצפון. כך רואים בתיעוד שרכבת ישראל ביצעה נסיעות ניסוי ברכבת העמק בשבת.

את התמונות לערות 10 סיפקו קבוצת מטיילים שסיירה סמוך לתחנת כפר יהושע של רכבת העמק. הקבוצה תיעדה קרון ניסוי של רכבת העמק שנוסע בצהרי שבת על המסילה. העבודות על המסילות והרכבת נעשות בעבור משרד התחבורה.

וכן רח"ל בוצעו עבודות בכבישים. בזמן שעיני הכל מופנים לרכבת, בכלל לא דאגו הנציגים החרדיים לדרוש שלא יחללו שבת בעבודות בכביש. כפי שפרסמה המשטרה ביום שישי ואף קודם לכן, אזי כביש עוקף קריות לכיוון דרום ייחסם לתנועה ממחלף אתא דרום עד מחלף ידין בשל עבודות תחזוקה. החל מהשעה 16:00 ועד ליום ראשון בשעה 5:00, לא תתאפשר תנועת כלי רכב ובמקום תבצע הכוונת תנועה לדרכים חלופיות. הנה כי כן עבודות בכל מקום, כבישים רכבות, והכל בחסות ממשלתית ואי פעילות הנציגות החרדית הכושלת.

ועל תחבורה ציבורית בשבת שנמשכים רגיל בעיר הרצליה מישהו בכלל דיבר או הזכיר?

שעה קלה לאחר צאת השבת, הגיע שר התחבורה ישראל כץ לתחנת השלום בתל-אביב בכדי לחגוג את חילול השבת בתחנה – בחסות המפלגות החרדיות. כץ הודה ואמר כי המפלגות החרדיות תמכו בחילולי השבת.

כץ אמר בשטח העבודות: "העבודות בסופ"ש היו דבר נדרש וחיוני ולא היתה אפשרות אחרת. פעלתי בהתאם לחוק ולסטטוס קוו. לא הסכמתי לביטול העבודות למרות הלחצים. אני אדם מסורתי והצטערתי על עמדת ראשי המפלגות החרדיות. לא היה מקום לדחות את העבודות".

לדבריו: "הכי חשוב שהעבודות המשמעותיות התבצעו. כשטלפנו אליי ראשי המפלגות החרדיות הבהרתי להם את החוק ואת חוות הדעת של המשטרה. בסוף כולם תמכו בביצוע העבודות, בלי קשר אם הם חרדים דתיים חילונים. בסטטוס קוו כולם נדרשים לוותר ונדרשת סבלנות".

עם צאת השבת פרצה הסערה בקול רעש גדול. כשנודע מה שלנו כבר היה ברור מראש שיקרה, חילולי השבת בהיקפים חסרי התקדים, החלו כל הכתבים וכל אנשי התקשורת, מרחוק מהדת ועד יותר קרוב, להתחרות ביניהם מי תוקף יותר את הנציגות החרדית. לא נוכל להביא כאן תמצות של כל הדברים מפני קוצר הזמן ומפני שהם פשוטים, אבל מדובר במתקפה חריפה ביותר מקיר לקיר על ידי כולם ממש, בצורה חריפה שטרם נראתה כדוגמתה. כולם למעט אחד. בצלאל קאהן, כתב יתד לשעבר והיום אחראי תוכניות ברדיו קול חי, איש חלש אופי שמנסה כעת לרקוד מה יפית בפני הנציגות החרדית, שהוא העמלק התורן שמנסה ללמד זכות על כך שזה לא כזה נורא ועוד שאר הבלים בסגנון, שעה שאפילו כל המסורתיים מזועזעים.

אך למרות כל הסערה והזעזוע שפוקד כל חרדי באשר הוא, לשוקעי הכורסאות קשה מאוד לאיים. יש כאלו שטענים שזה סתם נעממי השלטון, יש כאלו אומרים שזה הקושי לחשוב על כך שיעקב אשר יחזור הביתה ואפילו ח"כ הוא לא יהיה ברגע של פרישה, אבל זו העובדה. הנציגים החרדיים ממשיכים להתנהל באופן איום ונורא.

אחר צאת השבת וגם אחרי שנודע גודל חילולי השבת בחסות ממשלתית, חילולי השבת באופן הרחב ביותר מאז קום המדינה, קיימו ראשי הסיעות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני, התייעצות, והחליטו על דרישתם לפגישה דחופה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו "נוכח התנהלותו של שר התחבורה ישראל כץ".

בהודעה המשותפת נאמר: "ראשי הסיעות החרדיות מוחים בכאב על חילול השבת בעבודות הרכבת בתל אביב ללא צורך. בדבריהם הדגישו כי מדובר בהפרת הסיכומים הקודמים שניתנו בידי שר התחבורה, ופגיעה בסטטוס קוו".

"יש להצטער על הפסטיבל התקשורתי הנרחב והמיותר סביב העבודות שכלל מסיבת עיתונאים והודעות לתקשורת, מה שהעצימו את חילול השבת שלא לצורך".

שמתם לב. לא ראש הממשלה אשם אלא שר התחבורה. התפיפיות במיטבה. ועל מה הביקורת שלהם? על ההודעות לעיתונות. לא על עצם חילולי השבת שאין בין זה לפיקוח נפש ולא כלום, לא על העובודות בלמעלה מעשרה מוקדים נוספים, ואל על העבודות בכביש. כלום. פשרנות במיטבה.

בתוך כך, בכלי תקשורת שונים דווח כי המפלגות החרדיות ידרשו לפטר את שר התחבורה ישראל כץ בעקבות חילול השבת, אולם בכיר בש"ס אמר: "אנחנו לא מכירים דרישה לפטר את השר כץ".

אלא שרבים לגלגלו בכלל על האפשרות הזו, וטענו שדרישה כזו תעשה רק טוב לנתניהו שהוא וישראל כץ יריבים מרים ביותר. היו שהוסיפו שזה חלר מהדיל עם הנציגות החרדית.

ועכשיו תשמעו טוב מה יקרה מכאן ולהבא: החרדים יפגשו עם נתניהו, הוא יבטיח שיותר זה לא יקרה וזה היה טעות, והוא לא היה מודע מספיק וכו' וכו', והכל יבוא על מקומו בשלום. עד השבת הבאה שחילולי השבת יימשכו כרגיל. עבודות בכביש, בתחנות הרכבת, בתחבורה ציבורית, ותמיד יגידו לכם שראש הממשלה לא ידע או לא אחראי על זה.

ואתם אם אתם יראי ד' ואכפת לכם מהשבת או מהדת, מתי תבינו שהנציגים החרדיים אותם שלחתם לכנסת – אם לא היה לכם את הבינה כבר אז להבין עם מי יש לכם עסק – לא אכפת להם כלום כלום מהדת או מהשבת??

כתיבת תגובה