מזעזע הסיכום עם יעלון נחשף: כל מי שיישמע למרן הגר"ש ולא יתייצב – יגוייס בכפיה !

 

בלשכת שר הביטחון שלחו מכתב לחברי הכנסת החרדיים שבו נכתב  סיכום הפגישה שערך עמם השר על חוק הגיוס. עיקר הבנות: מידע על מסלולי הגיוס יינתן רק לפי בקשת המתייצב, הגיוס יהיה בשיח משותף ולא בכפייה, לא תיערך בדיקת רופא בהתייצבות לצו ראשון ומי שלא יתייצב – יגויס בכפיה.

כזכור בשבוע שעבר, נועדו שלושה חברי כנסת חרדים ושני מזכירי מועצות גדולי התורה עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, לדון בחוק הגיוס שאושר בכנסת ובהשלכות על יחסי הציבור החרדי עם הצבא.

בפגישה השתתפו  משה גפני ומאיר פרוש  ואריאל אטיאס , נזכיר שבלשכת השר רצו שיבאו אריה דרעי ויעקב ליצמן אך הם לא רצו להיפגש בגלל ההשלכות ולכן אריה דרעי שלח את אריאל אטיאס כי לא רצה להראות שיו"ר המפלגה בא להפגש איתם וחה"כ הרב יעקב ליצמן לא השתתף כלל בפגישה.

בנוסף, השתתפו בפגישה הרב אברהם רובינשטיין מזכיר מועצת גדולי התורה של דגל התורה והרב מרדכי שטרן מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. מצד שר הביטחון השתתפו בפגישה ראש המטה חיים בלומנבלט ונציג צה"ל תא"ל גדי אגמון.

הבוקר (חמישי) שיגרו מלשכת שר הביטחון מכתב לחברי הכנסת בו  מסוכמת  הפגישה עם השר בנושא גיוס החרדים לצה"ל ומציג שורת הבנות: מידע על מסלולי הגיוס יינתן רק לפי בקשת המתייצב, הגיוס יהיה בשיח משותף ולא בכפייה, לא תיערך בדיקת רופא בהתייצבות לצו ראשון ומי שלא יתייצב – יגויס בכפיה.

"במסגרת יישום חוק גיוס בני הישיבות, כפי שהתקבל בתיקון מספר 19 לחוק שרות ביטחון, מבקש שר הביטחון להדגיש את העובדה שהגיוס בפועל והעמידה ביעדים בשנים הקרובות יהיו בתהליך המלווה בהסברה, בשיח משותף ולא בכפייה"..

כמו שהיה ידוע מראש זה בשביל לומר שכל מי ששומע לדעת מרן הגר"ש אוירבך שליט"א יגייסו אותו בשביל זה היו מוכנים חברי הכנסת של דגל התורה להגיע ולשתף פעולה עם הצבא ולהגיע עמם על הסכם שההחלטה תהיה נתונה בידו של בחור צעיר בן 17 אשר מגיע ללא הכוונה ויושב עם טובי המוחות של צה"ל שכל מטרתם היא לשכנע אותו להתגייס כמובן שלזה נקרא חברי כנסת חרדיים שכל מטרתם להגיע להסכמים פולטיים על גבו של ציבור בני הישיבות.

 

כתיבת תגובה