טבריה: נציג דגל התורה ויו"ר הצלה יוסי וקנין פועל בעזות פנים נג ד כל הרבנים כדי להתיר את הבריכה המעורבת שמחללת שבת בעיר

חרפה בטבריה. נציג דגל התורה בעיר החרד"ק יוסי וקנין פועל בריש גלי להתיר בקהל את הבריכה מחללת השבת נגד כל רבני העיר.

כפי הידוע לכל, בצער רב – ובשתיקה על פניו אם לא בשיתוף פעולה – נפתחה לאחרונה בריכה מעורבת מחללת שבת בטבריה עילית.

כפי שכבר דווח כאן בעבר, תחת שיתאחדו כל הציבור החרדי בעיר למאבק עיקש נגד פתיחת הבריכה, בחרו חסידויות צאנז וקרלין שלא ללחום את מלחמת השבת ולשבת באדישות ובחיבוק ידיים למול חילולה של השבת רח"ל.

בנוסף מתברר כי גם קהילת זכרון מאיר בעיר שזו קהילה של עשרות משפחות נורווגיות המתגוררים בטבריה תחתית בעיקר, לא משתפים פעולה עם המאבק נגד חילולי השבת כי אם למראים עין בלבד.

כפי שדווח כאן בקו, נערכה אסיפת רבנים בבית רב העיר טבריה הגאון הגדול ר' אברהם דב אוירבעך שליט"א, שם הוחלט על מאבק נחוש נגד חילולי השבת והבריכה, וקריאה לציבור הדתי והחרדי להחרים את הבריכה.

כעת מתברר, כי החרד"ק יוסי וקנין שהוא יו"ר איחוד הצלה בטבריה ונציג במועצה, כשכולם רואים אותו כנציג דגל התורה, פועל בעזות מצח ובחוצפה שאין כדוגמתה, להשתיק את המאבק בבריכה ולהביא את הבריכה לציבור הדתי.

בעיתון שיוצא לאור בטבריה, עיתון מקומי ששמו מקומי דתי, עיתון שהיו רוצים כולם שיהיה דתי, מתפרסמת בעמוד הראשון כתבה עם תמונתו של החרד"ק יוסי וקנין הפורץ גדר, בה נכתב כך "יוסי ואקנין בבשורה משמחת לציבור החרדי בנושא הבריכה העירונית בשיכון ד'"

כשבעמוד 24 מתפרסמת על פני עמוד שלם מודעה על בשורה כביכול לציבור הדתי, על פתיחתה של הבריכה המעורבת בטבריה עם כיתוב על בשורה לציבור הדתי וזמני פתיחת הבריכה בנפרד.

בשיחה שקיימו רבנים בעיר עם רב קהילת זכרון מאיר שזו הקהילה של הנורווגים המתפרקים, אמר שאמנם מה שעשה החרד"ק והמחוצף יוסי וקנין שזה נותן טעם לפגם אבל אנו בשיטת ר' אהרון לייב שלא לעשות מחאות ואנו צריכים לוותר ולשתוק.

כמו כן בשיחה עם אותו חרד"ק ומחוצף נציג נערי דגל התורה יוסי וקנין, הוא מחה כנגד המוחים על חילולי השבת, שאוי ואבוי מה אתם עושים בלאגן זה יעצור את כל התקציבים.

חשוב להוסיף שאותו גס רוח וחרד"ק יוסי וקנין נציד דגל התורה בעיר, אחראי בעיר להרבה מיזמים של ספורט. לאחרונה לדוגמא השיג ספורט ימי לנשים ולגברים במתחם הימיה בחוף הכינרת, דבר שגם בלי להיכנס לעומקם של דבר הוא אינו מריח ריח של קדושה.

בנוסף החלה העיריה לפעול נגד המאבק בבריכה, כשראש העיר שמוחזק בשלטון על ידי קולות הנציגים החרדיים, שלח את פקחי העיריה להוריד את כל השלטים שנתלו בשיכון ד' נגד הבריכה המעורבת מחללת השבת, ואף אותם מודעות שנתלו במקומות פרטיים כמו בתי כנסת וחנויות נכנסו הפקחים ותלשו.

אך הציבור החרדי בעיר בחרד לדבר ד' מכריז כי למרות אותם פורקי עול כמו יוסי וקנין נציג דגל התורה, למרות ההתעלמות של חסידויות צאנז וקרלין שמן הסתם ירוצו ראשונים לבריכה בקרירות דתם, המאבק יימשך בכל עוז וסוף האמת לנצח.

מכתב רבני טבריה נגד הבריכה המעורבת הפתוחה בשבת.pdf

מחשבה אחת על “טבריה: נציג דגל התורה ויו"ר הצלה יוסי וקנין פועל בעזות פנים נג ד כל הרבנים כדי להתיר את הבריכה המעורבת שמחללת שבת בעיר

כתיבת תגובה