מרן ראש הישיבה שליט"א סירב להגיע לחיידר שבנשיאותו עקב כךשהת"ת אינו נשמר מפרצות דורינו

לראשונה מאז הקמת התלמוד תורה ועל רקע הקמת תלמוד תורה מרכזי חדש בירושלים טהור וזך, רבינו מרן ראש הישיבה ר' שמואל אוירבעך לא הגיע להשתתף היום במסיבת חומש של תלמוד התורה חכמת שלמה בשכונת סנהדריה המורחבת שבהנהלת אבי פינזל זאת על אף תחנוניו הרבים. במערכה בסיקור כל הפרטים המסעירים את פני החינוך החרדי בירושלים

לפני קרוב לעשרים שנה הוקם תלמוד תורה חדש ומצליח בירושלים בשם 'חכמת שלמה'. החיידר הוקם בהוראתו של מרן ראש הישיבה שליט"א שלקח את אבי פינזל שהיה צעיר בימים ממש, וביקשו לפתוח חיידר בירושלים. היוזמה והתמיכה שהעניק מרן ראש הישיבה ר' שמואל אוירבעך שליט"א הם אלו שבנו את האיש אבי פינזל ואת התלמוד התורה המפואר שהצליח למקם את עצמו במקום הראשון בירושלים כתלמוד תורה מרכזי וטוב, וכך מאות משפחות מכל קצוות ירושלים החלו לשלוח את ילדיהם במאמץ עד לתלמוד תורה זה.

כך היה במשך כל השנים שכמרן ראש הישיבה שליט"א הוא העומד על גביו של התלמוד תורה ונחשב נשיא התלמוד תורה, ומתוך יראה קדושה וטהרה מנחה את הדרך החינוכית שיש לתלמוד תורה להתנהל בכדי לחנך את הילדים להיות צדיקים וגדולי תורה.

אך בשנים האחרונות עת החלו במשרד החינוך להתערב יותר ויותר במוסדות החינוך, החלו פרצות פוקדות אף את המוסד הזה. בנוסף הספיק המנהל להיות כפוף וממושמע כליל לצורך בחינוך על משמר ההשקפה הטהורה ובדרך המסורה. לאור כל המצב הזה שנצרך מנהל חזק שיהיה כפוף לחלוטין לדרך התורה המוסרה שיעמוד מול כל הפרצות הפוקדות אותנו עתה, מעודד רבינו מרן ראש הישיבה בשנים האחרונות הקמת מוסדות על טהרת הקודש שיעמדו בגבורה ובעז על משמר ההשקפה. עם התבשר הבשורה על הקמת תלמוד תורה מרכזי חדש בירושלים על טהרת הקודש, שיהיה כפוף לחלוטין למרן ראש הישיבה שליט"א, הודיע מרן כי ישתתף במסיבות חומש אך ורק במוסדות שמחנכים בו כפי הדרך המסורה, דבר שאינו נהוג בתלמוד תורה חכמת שלמה לאחרונה.

היום התקיים מסיבת חומש בת"ת חכמת שלמה כשהמנהל פינזל מתחנן למרן ראש הישיבה שיבוא לכבד את המסיבת חומש. אך בעקבות כל הנ"ל ואי יכולת נטילת האחריות על הנעשה בתלמוד תורה, לא הגיע מרן ראש הישיבה להשתתף באירוע.

יצויין כי חבריו הטובים של פינזל נערי דגל התורה זעמו עליו בימים האחרונים שהזמין את מרן ראש הישיבה ר' שמואל אוירבעך, ולדידם מוטב היה שיישתיך לגמרי במוצהר לכת הנורווגית פורקת עול ההשקפה והמסורה, אך הוא בשלו כשלטענתו כך הורו לו בשנים עברו מרנן הגר"ח והגראי"ל להזמין את מרן ראש הישיבה שליט"א.

בנוסף לכל זה ואולי זה הסיבה לזה, שוררת תערומת רבה בקרב הורים רבים שנאמנים לדרך המסורה, על המנהל של ת"ת חכמת שלמה שהחל לשחק כפול. הוא הפסיק להיות כפוף להוראות חינוכיות כפי הדרך המסורה הידועה המעוברת על ידי מרן ראש הישיבה שליט"א, והחל להתחבר לנערי דגל התורה. כך נסע למשל למסע התינוקי והבזוי של נערי דגל לחיפה בכדי לחזק את מיכי אלפר, וכך הגיע היום הזה שהוא מינה את הרב ברוך סאלוייציק – שהשקפתו כלפי עולם התורה ורדיפתו כלפי ציבור בני התורה ידועה – לחבר נשיאות בתלמוד תורה. בסף ידוע אף בציבור שאסר על מחנכים בתלמוד תורה שלו להשתתף בכנס הענק והמרומם שנערך באולמי ארנה לפני שנה וחצי. יחד עם זאת כשהוא מנסה להמשיך להראות כלפי חוץ כביכול השקפת ודרך התלמוד תורה נאמנת לדרך המסורה וכפי שמורה מרן ראש הישיבה, וכאילו אין שום שינוי כלל. דבר שאינו נכון.

לעומת זאת מרן ראש הישיבה אמור כן להשתתף באירוע שמתקיים בתלמוד התורה "קהילות יעקב" שבשכונת רמות ג', זאת מפני שבתלמוד התורה זה ממשיכים לחנך כפי ההשקפה והמסורת הברורה בענייני החינוך.

כתיבת תגובה