בפעילות הרב חיים אפשטיין הוסרה ההצעה לסדר מהמועצה לתיקצוב הר פורמים


אחרי שדגל התורה פעלו באינטרסים שפלים לאפשר את העבר התקציב לרפורמים, בפעילות נמרצת של סגן ראש העיר הרב חיים אפשטיין, הנושא הוסר מסדר היום.

כזכור לפני שבועיים, מיהרו נציגי דגל התורה לאפשר את ההצבעה על תקצוב הרפורמים כבר בשעות הבוקר המוקדמות, ולא ניסו כלל לעקב את ההצבעה לאפשר לרב חיים אפשטיין שהיה בדרך לעיריה ונתקע בקרבת מקום בעקבות פיגוע הירי שהתרחש באותו בוקר סמוך לרכבת הקלה ולרחוב יפו – מה שעצר כליל את התנועה באזור, ובכך איפשרו בדגל התורה את הרוב להעביר תקציב לרפורמים.

היום, בזכות פעילותם הנמרצת הרב חיים אפשטיין ושל סיעת בני תורה בעירייה – בוטל סעיף העברת תקציב תמיכה ברפורמים. סגרה"ע הרב חיים אפשטין הגיב על כך ואמר: בנחישות ובעמידה עקבית על עקרונות ניתן למנוע פעילות הרסנית ומסוכנת הגם שנראתה מלכתחילה כחסרת סיכוי

בפעילות אינטנסיבית ונמרצת של סיעת בני תורה בעיריית ירושלים הוסר היום מסדר יומה של מליאת העירייה תקציב עבור פעילות רפורמית בעיר ירושלים.

כזכור בעבר כפי שפורסם, עמותות רפורמיות הפועלות רח"ל בעיר הקודש הגישו בקשה לועדת הכספים לקבלת תקציב עבור פעילותן.

לפני שבועיים אושר בוועדת התקציבים בקשת הרפורמים על ידי רוב חילוני, וזאת מאחר ודגל התורה ששו על ההזדמנות שיהיה להם לתקוף את הרב חיים אפשטיין שנעדר באותו בוקר של הפיגוע כשהוא תקוע בכביש המוביל לעיריה, ותחת שינסו למשוך זמן ולעקב את ההצבעה, הם מיהרו להצביע עליה לפני שהרב חיים אפשטיין יגיע, ובכך לאפשר לרפורמים לזכות בתקציב העיקר שהם אחר כך יוכלו לתקוף את בני התורה ונציגם המסור.

אך היום בס"ד הנושא תוקן ובפעילותו של יו"ר בני תורה הרב חיים אפשטיין הנושא הוסר.

הבקשה של הרפורמים שהוגשה למועצת העיר הייתה אמורה להתקיים היום בשעות אחר הצהריים המאוחרות, אלא שסיעת בני תורה הגישה בקשה דחופה לדיון עם ראש העיר ניר ברקת.
ואכן, בפגישה שהתקיימה סמוך למועד הישיבה הבהירו סגן ראש העיר הרב חיים אפשטיין כי מבחינתו מדובר בקו אדום שלא יעבור בשום פנים ואופן.

ראש העיר שהבין את חומרת הדברים הורה לצוות לשכתו להוריד את הבקשה מסדר היום לשביעות רצונם של רבבות שלומי אמוני ישראל החרדים לקדושתה של עיר הקודש.

כזכור, מצד דגל התורה אין זה המקרה הראשון שהם עושים יד אחד עם הרפורמים, וכבר בעבר אישר משה גפני בוועדת הכספים במודע, סכום עתק של עשרה מליון ₪ לבניית מקוואות לרפורמים. כנראה שכשפורשים מהדת מהתורה ואפילו השבת כבר לא אכפת גם הרפורמים נהיים בסדר. רח"ל.

כתיבת תגובה